Naše mateřská škola byla dána do provozu v září roku 1980. V současnosti je dvoutřídní mateřskou školou, s kapacitou 50 dětí . Složení třídy je heterogenní, tedy smíšené 3-7let. Budova je jednopatrová, prosvětlená, obklopena bohatou zelení.  Herny jsou prostorné, barevně vymalované. Pro nadstandartní aktivity je určena učebna v přízemí.   K budově MŠ patří zároveň hospodářský pavilon / kuchyň, sklad potravin, prádelna/. Celé zařízení je vytápěno akumulačními kamny. Mateřská škola je zasazena do lokality bohaté na lesní porosty, děti se tak pohybují v prostředí čerstvého vzduchu.

V rámci možností je mateřská škola stále inovována, rekonstruována, doplňována novými hračkami a pomůckami. Každoročně je upravováno dopravní hřiště v prostorách zahrady mateřské školy.

Snažíme se , aby naše mateřská škola SLUNÍČKO rozdávala dětem radost a pohodu heterogenním skupinám dětí. Jsme školkou rodinného typu, zaměřenou na estetickou výchovu, podporu zdraví       ( dostatek pohybu ) a sociální cítění. Snažíme se zajistit standardní péči zajištěnou pedagogickými pracovnicemi a množství nadstandardních aktivit – poznávací výlety, školu v přírodě, kulturní a sportovní akce, nocování v MŠ, tradiční besídky, oslavy Velikonoc, Vánoc, MDD, narozenin, šerpování školáků. Děti mohou své aktivity rozvíjet v zájmových kroužkách – angličtina, zdravotní cvičení, výtvarný a dramatický kroužek.

Pro nové děti, před nástupem do MŠ – nabízíme ADAPTAČNÍ  PROGRAM formou návštěv v dopoledních hodinách.Děti se tak mohou seznámit s novým prostředím, dětmi, zapojit se do činností.

KRITERIA PRO PŘIJETÍ DÍTĚTE DO MŠ

Kritéria přijetí:

VÝBĚROVÁ KRITERIA PRO PŘIJÍMÁNÍ DĚTÍ

1)   děti do posledního ročníku předškolního vzdělávání, které mají rok do zahájení povinné školní docházky a děti s odkladem školní docházky (dle zákona 561/2004 Sb., školský zákon, § 34, odst.4),

2)    děti s trvalým bydlištěm v  obci Tuchoraz  (podle věku – od nejstarších, vždy přednostně děti na celodenní docházku)

3)    děti s trvalým bydlištěm v obci Přehvozdí, Přistoupim, Krupá ( podle věku, vždy přednostně děti na celodenní docházku)

4)     ostatní děti (podle věku – od nejstarších, vždy přednostně děti na celodenní docházku).

Pedagogický personál:      Bc.Martina Stejskalová – ředitelka

Daniela Grossová,DiS – učitelka

Lucie Brožová – učitelka / MD/

Renata Jeřábková, DiS. – učitelka

Renáta Aschenbrennerová – učitelka

Zuzana Žáková – školní asistent / Šablony/

Provozní zaměstnanci:     Anna Zadražilová  – vedoucí školní jídelny

Elena Bartůšková – kuchařka

Pavla Trnková – pomocná kuchařka, školnice

Renáta Zemanová – školnice

                    VZDĚLÁVACÍ  PROGRAM

Hlavní cíl mateřské školy:  připravit děti na realitu života, zvýšit jejich pohybový potenciál a úzkou spoluprácí s rodinnou a školou vytvořit pohodové prostředí pro jejich individuální rozvoj.

Školní vzdělávací program        ROK NA VSI

Vychází z prostředí, které dítě obklopuje. Klademe důraz na estetickou a pohybovou výchovu. jedním ze současných problémů dnešní generace je spousta sedavých, jednostranných aktiviz a málo pohybu. a protože děti, pro svůj zdravý a přirozený vývoj pohyb potřebují, měl by se jim dostávat v mateřské škole v plné míře a různými formami. Tím by se zlepšila jejich kondice, správné držení těla i odolnost vůči nemocem. Zároveň rozmanitost činností, odbourání : “ já nevím , co mám dělat „, předchází výskytu rizikového chování.

Pobyt dítěte v pohodovém prostředí, plném nových podnětů rozvíjí  dětskou tvořivost.

Děti se podílejí na vytváření estetického vzhledu prostorů školy, učí se tak hodnotit na základě vkusu. Téměř denně jsou zařazeny výtvarné či pracovní činnosti, které mají děti rády, samy se jich dožadují a dosahují dobrých výsledků. Talentované děti  v oboru výtvarném, pěveckém a hudebním doporučujeme do ZUŠ v Českém Brodě..

Ve vzdělávání klademe důraz na děti s odkladem školní docházky, na rozvoj komunikativních dovedností dítěte. U dětí se stále více objevují poruchy řeči. dětem schází, zejména v rodině, osobní řečový kontakt, četba, vše je nahrazeno technikou. Dětem činí problém vyjádřit svá přání, komolí některá slova, volí špatný slovosled, zadrhávají.

Vedeme děti k utváření hodnotového systému – naučit vzájemné pomoci, toleranci, ochotě a přátelství. Snažíme se vytvořit ve třídě kolektiv dobrých kamarádů, kde jsou všichni rádi, aby sdílely prožívání druhých. Potlačit prvky násilí, agresivity.

Snažíme se vést děti k dokončení činnosti. Dnešní děti si bohužel neumí hrát. Dětem chceme nabídnout výběr nejrůznějších činností a vhodnou motivací se snažit činnost dokončit.

ŠKOLNÍ  VZDĚLÁVACÍ  PROGRAM je členěn do měsíčních témat  a dále do týdenních podtémat. při zpracování jsme využili především ročních období, významných dnů a již tradičních akcí pořádaných školou.

INTEGROVANÉ  BLOKY:

Já a moje okolí

Vítáme podzim

Když padá listí

Je čas adventu, Vánoc

Paní zima jede

Svět kolem nás

Přichází k nám jaro

Velikonoce,zajíček a jeho kamarádi

Maminka má svátek

Těšíme se na léto

Usilujeme o to, aby děti na konci předškolního období získaly přiměřenou fyzickou, psychickou a sociální samostatnost a základy k dalšímu rozvoji, učení a vzdělání. Výchova a vzdělání směřují k rozvoji osobnosti dítěte, k posilování úcty k lidským právům .